1º ESO
4º ESO
Comunicación
oral. Escoitar e falar
Comprensión
de textos:
Comprensión
de textos tanto do libro de texto como do libro de lectura proposto
para este ano ou propios dos medios de comunicación, especialmente
de novas de actualidade próximas aos intereses do alumnado.
Comprensión
de textos orais utilizados no ámbito académico, como presentación
de tarefas e de instrucións para a súa realización ou breves
exposicións orais de temáticas variadas.
Actitude
crítica cara as mensaxes que supoñan calquera tipo de
discriminación, con especial atención ás procedentes dos
comentarios nos debates ou diálogos entre compañeiros .
Valoración
das producións orais emitidas cunha fonética galega correcta e
actitude crítica ante os prexuízos que se poidan asociar a ela.
Produción
de textos:
Exposición
planificada, clara e ordenada, coa axuda das TIC, en debates, probas
orais ou presentación de traballos.
Participación
activa en situacións propias do ámbito académico (pedimento de
aclaracións, intercambio de opinións, exposición de
conclusións...).
Coherencia
verbal na produción dos discursos e presentacións orais.
Participación
e cooperación en situacións de comunicación propias da vida cotiá
do alumnado adoptando o rexistro adecuado ás mesmas.
Interese
por producir enunciados correctos e non interferidos desde o punto de
vista fonético, fuxindo dos prexuízos que adoitan relacionarse con
determinados modelos de lingua oral.
Comunicación
escrita. Ler e escribir.
Comprensión
de textos:
Comprensión
de textos sinxelos, tanto do libro de texto como do libro de lectura
proposto para este ano
Comprensión
de textos dos medios de comunicación, sobre todo de noticias
relacionadas coa vida cotiá, ...
Comprensión
de textos do ámbito académico, atendendo especialmente aos de
carácter instrutivo e expositivo (incluídos webs educativos e
informacións de dicionarios, glosarios e enciclopedias en diversos
soportes).
Aplicación
de técnicas de análise do contido de textos escritos: subliñado
das ideas principais, elaboración de esquemas que as estruturen
visualmente e resumo.
Actitude
reflexiva e crítica ante as mensaxes que supoñan calquera tipo de
discriminación, con especial atención ás procedentes das
informacións dos xornais. I
Lectura
en voz alta con dicción, entoación e ritmo correctos, incidindo
especialmente na adecuación aos patróns fonéticos do galego e na
atención aos signos de puntuación.
Produción
de textos escritos:
Composición
de textos propios da vida cotiá e das relacións sociais, como
instrucións e normas,
Composición
de textos propios dos medios de comunicación, como noticias, e
literarios, contos, lendas...
Composición
de textos propios do ámbito académico, tarefas, resumos, esquemas e
exposicións sinxelas.
Composición
de textos narrativos e descritivos.
Planificación,
revisión e boa presentación dos textos escritos, con respecto polas
normas gramaticais e ortográficas e mais con adecuación á
temática, fins, destinatarios... de cada escrito.
Uso
das TIC para elaborar textos escritos ben presentados e correctos,
aproveitando as posibilidades dos procesadores de textos, correctores
ortográficos etc.
2º ESO
Comunicación
oral. Escoitar e falar
Comprensión
de textos.
Exposición
oral de noticias de actualidade.
Actitude
reflexiva e crítica ante as mensaxes dos medios de comunicación
Produción
de tectos.
Exposición
oral de maneira clara e ordenada de temas de actualidade.
Participación
en situacións de comunicación reais ou simuladas propias da vida
cotiá adaptando o rexistro adecuado a elas.
Utilización
do diálogo como medio para transmitir ideas.
Comunicación
escrita. Ler e escribir
Comprensión
de textos.
Lectura
e comprensión de textos relacionados cos medios de comunicación:
noticias, crónicas e reportaxes.
Identificación
das ideas principias e secundarias de textos instrutivos,
expositivos, narrativos e poéticos sinxelos.
Lectura
en voz alta con dicción, entoación e ritmo correctos prestando
especial atención ós signos de puntución.
Lectura
dos libros marcados para este curso.
Produción
de textos.
Elaboración
de esquemas e resumos de textos de carácter expositivo.
Redacción
de textos relacionados coa vida cotiá respectando as normas
ortográficas e sintácticas.
Funcionamento
da lingua
Uso
do léxico relacionado cos animais, deportes, alimentos e adxectivos
relacionados cos rasgos físicos e de carácter.
Utlización
adecuada dos signos de puntuación: punto, coma; maiúsculas e
minúsculas.
Uso
correcto das regras de acentuación e til diacrtíco.
Emprego
adecuado do B/V, H.
Emprego
adecuado do xénero e número nos substantivos, do artigo, o
adxectivo e os seus graos.
Recoñecemento
dos diferentes tipos de determinantes.
Identificación
dos pronomes tónicos e átonos.
Coñecemento
dos verbos regulares.
Recoñecemento
en oracións simples de suxeito e predicado.
Diferenciación
entre predicado nominal e verbal.
Identificación
das seguintes funcións sintácticas: suxeito, predicado, complemento
directo, complemento indirecto, complemento circunstancial.
Diferenciación
entre oracións simples e compostas.
Coñecemento
das familias léxicas.
Emprego de
sinónimos e antónimos.
Utilización
dos dicionarios e enciclopedias como medios de consulta.
Lingua e
sociedade.
Recoñecemento
en textos sinxelos do rexistro formal e informal.
Educación
literaria
Lectura
comprensiva dos libros establecidos durante o curso.
Lectura
expresiva de diferentes tipos de textos especialmente narrativos,
respectando as pausas e utilizando unha entoación correcta.
Coñecemento
das características do texto literario, especialmente dos textos
narrativos: novela e conto.
Identificación
dos elementos presentes nunca narración: narrador, personaxes, tempo
e espazo.
Recoñecemento
dos seguintes recursos literarios: aliteración, anáfora, hipérbato,
comparación)
Publicidade
Ao
comezo do curso o profesor explicará estes contidos de maneira oral
e pormenorizada. Ademais os pais terán acceso á programación que
estará á súa disposición no Departamento.
3º ESO
Comunicación
oral. Escoitar e falar
Comprensión
de textos.
Comprensión
de textos orais relacionados coa literatura da Idade Media (cantigas
de amigo, de amor, de escarnio e maldicir, cantigas de Santa María)e
do Rexurdimento.
Análise
encamiñada á comprensión e á valoración crítica de textos de
diferente tipo procedentes dos medios de comunicación.
Comprensión
de textos de carácter narrativo, lírico e dramático.
Produción
de textos.
Exposición
clara e ordenada sobre temas de interese para ó alumnado tomados dos
medios de comunicación.
Participación
activa na clase na exposición de traballos, empregando unha
entoación e os rexistros adecuados.
Uso
correcto do vocabulario nas exposicións orais.
Comunicación
escrita. Ler e escribir
Comprensión
de textos escritos
Lectura
expresiva e comprensiva dos libros propostos para o curso.
Lectura
en voz alta fluída de diferentes tipos de textos, especialmente
daqueles pertencentes ó xénero lírico.
Detección
do tema e subtemas de textos pretencentes á Idade Media e ó
Rexurdimento; así como resumos dos mesmos.
Elaboración
de esquemas e resumos de textos relacionados cos medios de
comunicación ou coa vida cotiá.
Producción
de textos escritos
Composición
de texto propios, nos que utilcen o vocabulario aprendido durante o
curso.
Planificación,
revisión e boa presentación de textos escritos, respectando as
normas ortográficas, gramaticais e sintácticas.
Funcionamento
da lingua
Uso
do léxico relacionado con: emocións e sentimentos, o tempo
atmosférico, árbores, froitos e floresformas de ser, o tempo
cronológico, as artes , o teatro, a informática, a prensa e a
paisaxe.
Utlización
adecuada dos signos de puntuación: punto, coma, punto e coma, puntos
suspensivos, dous puntos, parénteses e raia; maiúsculas e
minúsculas.
Uso
correcto das regras de acentuación e til diacrtíco.
Emprego
adecuado do B/V, H, S/X, L/LL intervocálicos, N/Ñ intervocálicos,
-CC-/-CT-.
Identificación
da estrutura das palabras: lexemas, morfemas flexivos e derivativos
(prefixos e sufixos)
Emprego
adecuado do xénero e número nos substantivos, do artigo, o
adxectivo e os seus graos.
Recoñecemento
dos diferentes tipos de determinantes.
Identificación
dos pronomes tónicos e átonos e colocación dos pronomes átonos.
Coñecemento
dos verbos regulares e algúns irregulares.
Coñecemento
do infinitivo conxugado e das perífrases verbais.
Coñecemento
das familias léxicas.
Utilización
dos dicionarios e enciclopedias como medios de consulta.
Lingua
e sociedade
Valoración
positiva do plurilingüismo como expresión de riqueza cultural da
humanidade.
Coñecemento
xeral das distintas etapas da historia social do galego dende a súa
orixe ata o século XIX.
Comprensión
da situación sociolingüística galega a través do estudo de
fenómenos de contacto: conflito lingüístico, diglosia, bilingüismo
e interferencias lingüísticas.
Educación
literaria
Lectura
expresiva e comprensiva de libros propostos durante o curso.
Coñecemento
do nacemento da literatura galego-portuguesa.
Audición,
lectura e comprensión de textos poéticos recitados da literatura
galega desde a Idade Media ata o s.XIX.
Tratamento
das temáticas máis recorrentes presentes nas cantigas de amor,
amigo, escarnio e maldecir; así como na obra dos autores do
Rexurdimento (Rosalía, Curros Enríquez e Eduardo Pondal)
Identificación
de recursos propios das cantigas: paralelismo, refrán e leixaprén.
Análise
de diferentes recursos estilísticos presentes na poesía:
aliteración, anáfora, paralelismo, comparación, metáfora,
metonimia, epíteto, hipérbato, hipérbole e personificación.
Publicidade
Ao
comezo do curso o profesor explicará estes contidos de maneira oral
e pormenorizada. Ademais os pais terán acceso á programación que
estará á súa disposición no Departamento.
4º ESO
Comunicación
oral. Escoitar e falar
Comprensión
de textos orais.
Desenvolvemento
de habilidades de escoita activa. Actitude de respecto, cooperación
e interese ante as intervencións orais doutros compañeiros.
Actitude
reflexiva e crítica ante as mensaxes dos medios de comunicación,
rexeitando actitudes discriminatorias.
Utilización
correcta da lingua galega oralmente.
Comprensión
de textos orais utilizados no ámbito académico.
Participación
activa en debates e noutras situacións comunicativas.
Produción
de textos orais.
Presentacións
orais ben organizadas sobre temas de actualidade...
Valoración
do diálogo como medio de resolución de conflitos.
Interese
por producir enunciados correctos.
Comunicación
escrita: ler e escribir.
Lectura
fluída de diferentes tipos de textos.
Comprensión
de textos propios da vida cotiá.
Comprensión
de textos literarios e detección do tema e dos subtemas deles.
Composición
de textos respectando as regras ortográficas, os procedementos de
cohesión e amosando unha boa presentación.
Funcionamento
da lingua
Uso
do léxico relacionado sentidos e sensacións, o tempo cronolóxico,
a xustiza e as leis, o tempo de lecer, o aspecto físico e a
comunicación.
Utilización
adecuada dos signos de puntuación: punto, coma, punto e coma, dous
puntos, o til e o til diacrítico, as mayúsculas e minúsculas.
Recoñecemento
dos diferentes tipos de frases.
Identificación
das seguintes funcións sintácticas: suxeito, predicado, complemento
directo, complemento indirecto, complemeto circunstncial, atributo,
complemento predicativo, suplemento e complemento axente.
Coñecemento
dos verbos regulares e dalgúns irregulares: Haber, ser, estar,
saber, dicir, dar, ter, ir.
Diferenciación
entre oracións coordinadas e subordinadas, recoñecendo os seus
nexos principias.
Lingua
e sociedade
Coñecemento
da situación actual do idioma galego: lexislación que regulamenta o
uso das linguas oficiais de Galicia. (De acordo co Plan Lector)
Identificación
das variedades xeográficas da lingua galega.
Educación
literaria
Coñecemento
das características fundamentais da literatura galega dos séculos
XX e XXI.
Identificación
dos principais autores e das súas obras: Cabanillas, Vicente Risco,
Castelao, Álvaro Cunqueiro, Ánxel Fole, Eduardo Blanco Amor,
Noriega Varela, Celso Emilio Ferreiro, Méndez Ferrín, Neira Vilas e
Carlos Casares.
Publicidade
Ao
comezo do curso o profesor explicará estes contidos de maneira oral
e pormenorizada. Ademais os pais terán acceso á programación que
estará á súa disposición no Departamento.